Dlaczego warto i jak zarządzać stowarzyszeniem związku ZIT?
W dniach 6-7.11.2024 r. oraz 18-19.11.2024 r. zrealizowana została VI sesja szkoleniowa: Zarządzanie stowarzyszeniem i finanse publiczne.
W trakcie szkolenia uczestnicy poznawali istotę zarządzania obszarem funkcjonalnym, cel i zasady budowania partnerstwa oraz konsekwencje prawne dla partnerstwa i jego członków, wynikające z przyjętej formy partnerstwa. Tematem przewodnim było poszukiwanie odpowiedzi na pytanie kiedy i dlaczego warto założyć stowarzyszenie wspierające funkcjonowanie ZIT.
Uczestnicy w szczególności:
omówili instytucjonalne formy partnerstwa oraz wyzwania związane z przystąpieniem nowych gmin (powiatu) do obszaru funkcjonalnego,
poznali etapy tworzenia stowarzyszenia i wymagany zakres statutu stowarzyszenia,
zastanawiali się jak tworzyć i animować przestrzeń do współpracy lokalnej i ponadlokalnej,
poszukiwali rozwiązań zachęcających do współpracy jednostek samorządu terytorialnego (jst), w ramach Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego (MOF).
poznawali podstawowe informacje o zasadach rachunkowości, aktach prawnych wewnętrznych i zewnętrznych dotyczących zarządzania finansami stowarzyszeń,
wymieniali doświadczenia w zakresie finansowania działań stowarzyszenia przez lidera, partnerów MOF, w tym przekazywania i rozliczania dotacji celowych,
poznawali podstawowe obowiązki sprawozdawcze i podatkowe stowarzyszeń.
Forma realizacji
Zajęcia odbywały się:
06-07.11.2024 w godzinach 9:00 – 16:15, gr. 1 Warszawa
18-19.11.2024 w godzinach 9:00 – 16:15, gr. 2 Lublin
Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.ZgodaNie wyrażam zgodyPolityka prywatności